یکشنبه، 1 مهر 1397 - 01:37
یکشنبه، 1 مهر 1397 - 01:37
پردیس ملت میزبان اهالی رسانه در جشنواره فجر     "لاتاری" به سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر می‌رود     از شفیره روشنفکری ایرانی هیچ پروانه‌ای رستگار نخواهد شد     حضور حوزه هنری با ۴ اثر در جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن     حضور ۳ کارگردان ایرانی و نمایش فیلم‌های‌شان در جشنواره «دنیای آسیا»     «لاتاری» مهدویان پروانه ساخت گرفت     ۱۳۳ مستند متقاضی شرکت در «جایزه شهید آوینی» سینما حقیقت شدند     فیلم‌های خارجی مشکلی برای اکران در کشورمان را ندارند     فیلم های سینمایی آخرین هفته     مرگ‌کاوی یا مرگ‌آگاهی؛ تقلیدی کورکورانه از سینمای کپسولی     احتمال نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در دو مکان     هنرمند ایسلندی هم از مزاحمت جنسی کارگردان گفت     آغاز اکران دو فیلم سینمایی از چهارشنبه در سینما‌های کشور     نگاهی به فیلم «زرد»؛     فرانسیس فورد کاپولا و بروس ویلیس به تلویزیون می‌آیند + پوستر و معرفی فیلم‌ها     علاقه‌مند به اکران فیلم خارجی‌ هستیم     اسکورسیزی مذهب را به مثابه غرق شدن در هیچ می‌داند     موزه هنرهای معاصر تهران و مینیمالیسم در سینما     اعضای شورای سیاستگذاری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تعیین شد     اعلام اسامی آثار مستند راه‌یافته به بخش ملی/ پردیس ملت کاخ جشنواره شد     
- اندازه متن: + -  کد خبر: 597صفحه نخست » تیتر یکسه شنبه، 16 خرداد 1396 - 12:12
چرا حاتمی‌کیا این‌بار ساعتش را «به وقت شام» تنظیم کرده است؟
فیلم پرس ـ پایگاه خبری فیلم ایران: کارگردان نام آشنای سینمای‌ ایران بار دیگر قلم روایتگرش را برداشته تا راوی مردانی باشد که در حال حاضر دست از تمام راحتیها و لذایذ شسته‌اند و برای راحتی هموطنانشان به آن طرف مرزها رفته اند تا هم مدافع حرم حضرت زینب(س) باشند.
  
فیلم پرس ـ پایگاه خبری فیلم ایران:

چند وقتی است که ساخت اثری دیگر به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به صدر خبرهای سینمایی کشور تبدیل شده است؛ خبرهایی که حکایت از اثری متفاوت دارند، اثری که در کارنامه درخشان حاتمی‌کیا ثبت خواهد شد. کارنامه‌ای که سالهاست که آثار فاخر بسیاری را در خود ثبت و ضبط می‌کند. حاتمی کیا این بار می خواهد اثر متفاوتی را تولید کند؛ اثری که مرزهای جغرافیایی کشورمان را درنوردیده تا کاری بین المللی شود.

این روزها حاتمی کیا ساعتش را به «به وقت شام» تنظیم کرده است، تا بتواند راوی باشد، راوی مردانی از جنس باکری و همت؛ اما این بار آنها را در فکه، شلمچه و دهلاویه جستجو نمی‌کند، او می خواهد راوی مردانی باشد که در حال حاضر دست از تمام راحتیها و لذایذ شسته‌اند و برای راحتی هموطنانشان به آن طرف مرزها رفته‌اند تا هم مدافع حرم حضرت زینب(س) باشند و هم در برابر ورود اوباش به کشورمان بایستند.

این کارگردان سینمای ایران که پیش از این در فیلم «بادیگارد» راوی زندگی یک محافظ شخصیت شده بود، این بار می خواهد داستانی از محافظان حرم و وطن را برایمان روایت کند. وی اینبار از بازیگرانی چون هادی حجازی فر استفاده کرده است؛ هادی حجازی فری که پیش از این نقش حاج احمد متوسلیان را ایفا کرده بود؛ حاج احمد متوسلیانی که یکی از اسطورهای کشورمان است و هنوز که هنوز است مادران داستان رشادتهایش را برای فرزندان خود روایت می کنند. حجازی فر این بار نیز می خواهد نقش یک قهرمان را ایفا کند، قهرمانی از جنس مدافعان حرم.

حاتمی کیا بار دیگر تصمیم گرفته است جشنواره فیلم فجر را تحت الشعاع اثر خود قرار دهد. کما این که در جشنواره سی و چهارم با «بادیگارد»اش این جشنواره را تحت الشعاع خود قرارداد. جشنواره ای که پرویز پرستویی را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برگزید؛ پرویز پرستویی ای که نقش اول فیلم حاتمی کیا را ایفا می کرد.

این کارگردان سینمای ایران پیش از این محمود کلاری را به عنوان مدیر تصویربرداری خود معرفی کرده بود، محمود کلاری ای که دست آخر به خاطر همزمانی پروژه حاتمی کیا با پروژه ای دیگر مجبور شد که در کنار حاتمی کیا نباشد. وی در گفت و گویی درباره عدم حضورش در کنار ابراهیم حاتمی کیا درباره این تداخل زمانی گفت و بیان کرد که بسیار ناراحت است که در این اثر متفاوتِ حاتمی کیا، در کنار وی حضور ندارد.

تدوین فیلم «به وقت شام» همزمان با فیلمبرداری‌اش صورت می‌گیرد تا مانند برخی از فیلمهای سال گذشته جشنواره فیلم فجر، ناقص روانه جشنواره نشود. حاتمی کیا برای این کار به مهرداد خوشبخت اعتماد کرده است. مهرداد خوشبختی که پیش از این فیلم «عقاب صحرا» را کارگردانی کرده است.

 دست آخر به نظر می رسد داوران جشنواره سی و ششم فیلم فجر کار سختی داشته باشند چرا که مدعیان جدی ای چون «به وقت شام» خواهد داشت؛ البته نمی توان ناگفته گذاشت که کارگردانان دیگر نیز با تمام مهارتشان پای به عرصه رقابت می گذارند.

انتهای پیام

   
  

به اشتراک بگذارید:   Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 آخرین مطالب
  پردیس ملت میزبان اهالی رسانه در جشنواره فجر
  "لاتاری" به سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر می‌رود
  از شفیره روشنفکری ایرانی هیچ پروانه‌ای رستگار نخواهد شد
  حضور حوزه هنری با ۴ اثر در جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن
  حضور ۳ کارگردان ایرانی و نمایش فیلم‌های‌شان در جشنواره «دنیای آسیا»
  «لاتاری» مهدویان پروانه ساخت گرفت
  ۱۳۳ مستند متقاضی شرکت در «جایزه شهید آوینی» سینما حقیقت شدند
  فیلم‌های خارجی مشکلی برای اکران در کشورمان را ندارند
  فیلم های سینمایی آخرین هفته
  مرگ‌کاوی یا مرگ‌آگاهی؛ تقلیدی کورکورانه از سینمای کپسولی
  احتمال نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در دو مکان
  هنرمند ایسلندی هم از مزاحمت جنسی کارگردان گفت
  آغاز اکران دو فیلم سینمایی از چهارشنبه در سینما‌های کشور
  نگاهی به فیلم «زرد»؛
  فرانسیس فورد کاپولا و بروس ویلیس به تلویزیون می‌آیند + پوستر و معرفی فیلم‌ها
  علاقه‌مند به اکران فیلم خارجی‌ هستیم
  اسکورسیزی مذهب را به مثابه غرق شدن در هیچ می‌داند
  موزه هنرهای معاصر تهران و مینیمالیسم در سینما
  اعضای شورای سیاستگذاری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تعیین شد
  اعلام اسامی آثار مستند راه‌یافته به بخش ملی/ پردیس ملت کاخ جشنواره شد
  موزه سینما در ایام شهادت امام حسین (ع) تعطیل است
  چشمان برخی فیلمسازان به دستان جشنواره‌ها نباشد
  ۲۰۱۷ بدترین سال سینمای بریتانیای از لحاظ تناسب جنسیتی
  دی کاپریو بازهم علیه ترامپ موضع گیری کرد
  آلوده به جریان‌های سیاسی نشوید
  اکران اختصاصی «رگ خواب» ویژه مهاجران افغانستانی+جزئیات
  «نفس» به جشنواره فیلم توبینگن آلمان می رود
  حوزه هنری یا شهرداری، مسئله این نیست
  روز‌های پایانی«به وقت شام»
  روز‌های پایانی«به وقت شام»
  سینما از مجلس کمک خواست!/ نباید جشنواره‌ها آفت سینمای ایران شوند
  سازمان سینمایی؛ بهارستان مدیران بازنشسته
  «سارا و آیدا» چگونه بر سر تماشاگر کلاه می‌گذارند!
  فیلم‌های سینمایی اولین هفته شهریور ماه در تلویزیون + پوستر فیلم‌ها
  انفعال‌های خودخواسته
  تأکید جشنواره سلامت بر سلامت روحی، جسمی و زندگی بدن خشونت/ حمایت از ۱۰ فیلم سینمایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان
  «یتیم خانه ایران» وارد شبکه نمایش خانگی شد
  قرن شوم هالیوود از شرم چاقی: از گرتا گاربو تا کلویی گریس مورتز
  ادامه فیلمبرداری «هایلایت» در شمال کشور
  ادامه فیلمبرداری «هایلایت» در شمال کشور
آرشیو آخرین مطالب
 
 پربیننده‌ترین مطالب
آرشیو پربیننده‌ترین مطالب
خانه | درباره ما | تماس با ما | آرشیو | پیوندها
صفحه اول | سینمای ایران | سینمای ایران | سینمای جهان | سینمای مستند و تجربی | تولید و اکران | تلویزیون | نمایش خانگی | اخبار صنفی | جشنواره‌ها | هنرمندان | اخبار عمومی
::  پیش‌خوان ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نقشه سایت ::  نسخه تلکس
© فیلم پرس 1391
info@filmpress.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار